Népszerű bejegyzések

2014. augusztus 3., vasárnap

Lapszoknya


A lapszoknya, kedvenc ruhadarabom, igen könnyű elkészíteni, praktikus és nagyon jól variálható, díszíthető. Nyaralásaimra szívesen viszem, mivel kis helyen elfér. Személy szerint, a hosszú fazont szeretem, viszont a nővérem a minit. Át is jött minap, hogy megnézze, min dolgozom éppen, és igencsak, kedvet kapott egy szoknya elkészítéséhez. Ő nem varrónő, keveset varrt mellettem, viszont, nagyon örültem neki, hogy megkért, tanítsam.
 Az anyagot szabásnál nem szeretem elvágni, hogy oldalát szabjak, hanem a derekába szűkítőket teszek és az oldalába is. A virágmintás anyagok a kedvenceim, így nem bontja meg a minta vonalát. Ezzel a módszerrel, ki is marad az oldalvarrás és tisztázás, nem kell hozzá interlock, vagy cikk- cakk öltés. Az anyag oldalait és az alját, körbe szegem, csak a derekát hagyom szabadon és készítem el a szűkítőket. A dereka gombolódhat, viszont a megkötős változat annyival jobb, ha véletlenül felszedsz egy kis kilót, nem kell lecserélned a derékrészt. Anyagmennyiséget, mindig annyit veszek, amennyi a szoknya hossza, plusz a derékpánt és a varrásráhagyások. Ez kb. 10-15 cm-er. Igen sokféle textilből elkészíthető,  egész évben hordható ruhadarabod lehet belőle.
Te milyen anyagból készítenéd, készitetted el? Várom történeteiteket.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése