Népszerű bejegyzések

2015. január 12., hétfő

Muszlin blúz varrása + szabásminta

 Kedvenc oldalamon találtam ezt a szabásmintát, Moldes Moda por Medida mi egy kis fejtörést okozott.

2 db félkört szabtam, hol a nyakrész 35 cm, középen, ezt ráncoltam, ujja 28 cm, mit behajtottam, ahogy az alját a blúznak.
A fennmaradó részt összevarrtam, francia-varrással.



Mi a francia-varrás?
  1. szint-színnel összevarrok, utána kifordítom az anyagot és még egyszer,
  2. a fonák oldalon talpszélesen össze varrom az anyagot.
Dupla varrás. Így el is szegtem a ruhát, nem fog foszlani, sőt tartósabb lesz.

Nagyon nehéz a kör muszlin blúz alját felhajtani.
Te, hogy oldanád meg, ha nincs mikró szegő-varrógéped?

Az én megoldásom:
Talpszélesen behajtottam és tűhegyben a szélét letűztem.
Utána megint visszahajtottam és talpszélesen tűztem le. Így nem csúszott el az anyag, kevésbé lett hullámos...
A nyakrész megoldása:
1.Leméred a nyakadat körben
2. 10 cm széles pántot szabsz az anyag szélességégből, 140-150 cm hosszú
3. felvarrod az eleje és háta nyakkörre a pántot
4. kistirceled a megkötőrészt,mi  bal oldalt kötődik masnival



Övet is készíthetsz hozzá, így 1 szabásmintából kétféle blúzod van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése